Niet tevreden over iets? We helpen je graag verder. Praat eerst met ons - dat levert vaak de snelste oplossing op.
Over je les?
Neem contact op met je lesgever. Een goed gesprek lost vaak veel op.
Over praktische zaken?
Heb je vragen over de infrastructuur, organisatie of andere praktische zaken? Onze secretariaatsmedewerkers en locatieverantwoordelijken helpen je graag verder.
Geen oplossing gevonden? Dan kun je een officiële klacht indienen.
Je klacht wordt behandeld door onze ombudsdienst. Deze onafhankelijke dienst:
Zorgt voor bemiddeling tussen cursist en lesgever/instelling
Werkt volledig discreet
Onderneemt niets zonder je toestemming
Zoekt een oplossing die rekening houdt met alle betrokken
Je hebt 3 opties:
1
Per e-mail. Mail het ingevulde formulier naar ombudsdienst@kisp.be
2
Per post. Stuur het formulier naar: Kisp Volwassenenonderwijs, t.a.v. de ombudsdienst, Holstraat 95 - 9000 Gent
3
Op afspraak. Mail naar ombudsdienst@kisp.be voor een persoonlijk gesprek
Behandelingstijd
Binnen een termijn van 10 werkdagen bevestigen we de ontvangst van je klacht. (Deze termijn wordt opgeschort tijdens de wettelijke vakantieperiodes.) Als de klacht ontvankelijk is, zal de ombudsdienst de klacht onderzoeken. Als de klacht niet ontvankelijk is, informeert de ombudsdienst je hierover.
Deze klachten behandelen we niet
Klachten buiten onze bevoegdheid
Eerder al behandelde klachten
Anonieme klachten
Klachten zonder persoonlijk belang
Klachten over feiten ouder dan 1 jaar
Duidelijk ongegronde klachten
Klachten die voor de rechter liggen
Klachten over evaluaties (zie centrumreglement)
Nog niet tevreden?
Als onze oplossing je niet bevredigt, kun je je klacht voorleggen aan:
Vlaams Ministerie van Onderwijs
E-mail: volwassenenonderwijs@vlaanderen.be
Online geschillenbeslechting (bij online inschrijving)
Gebruik het ODR-platform van de Europese Commissie voor online geschillen.