Onze leerkrachten Ingrid, Justine en Debora kregen er les van enthousiaste Italiaanse collega’s. In de voormiddag werden grammatica en woordenschat verfijnd en uitgebreid. In de namiddag kwamen specifieke thema’s aan bod die betrekking hadden op het lesgeven.

Hoe maak je gebruik van liedjes tijdens de les? Hoe kan je een film integreren in de les? Hoe bereid je een les voor in functie van je publiek? Welke didactische spelletjes bestaan er om woordenschat en grammatica aan te leren? Hoe kies je op een didactisch verantwoorde manier een (nieuw) handboek? Op al deze vragen kregen onze drie lesgevers een passend antwoord.

De school organiseerde ook extra activiteiten zoals een begeleide wandeling door de stad, een wijndegustatie, een boottocht, ... . De leerkrachten verbleven bij een gastgezin in het hartje van Salerno, waar ze elke ochtend konden genieten van een heerlijk ontbijt. Op die manier was het verblijf ook een echt taalbad bij native speakers.

Een leuke, leerrijke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is!


 

Gepubliceerd op 18 februari 2020
Aangepast op 30 juni 2020